woensdag 8 januari 2014

dag Malakka

Terug in KL en ook weer net terug uit Jalan Alor, de belangrijkste eetstraat van KL zijn we weer terug in onze hotelkamer midden in het centrum van KL.
Ik schrijf:
"Ook heb ik juist mijn vorige bericht na gelezen. Het is bijna niet te lezen. Met die dikke worstvingers van mij op die kleine toetsen van de tablet, ontstaat er een compleet nieuwe taal. Thuis zal ik op een fatsoenlijke computer, het zooitje opknappen."
Dat heb ik dan inmiddels gedaan.





In KL hebben we de Indiasewijk bezocht, die vooral stonk en  waar geen zak aan was. Een overdosis bont gekleurde nylon  jurken en een keuze uit duizende hoofddoekjes. Meer niet.
We hebben nog een bezoek gebracht aan Kampong Baru, waar we bij een stel gezellige dames thee en koffie hebben gedronken.
Kampong Baru ligt als een traditioneel eiland midden tussen de grote kantoren van banken en de meest luxe hotels van KL in. Het is nog een echte kampong aan de Sungai Kelang river en heeft een geschiedenis. Het plekje is miljarden waard.



























Het geld pinnen vanmiddag was geen succes, maar je geeft hier toch bijna niets uit.
We hebben in 5 dagen nog geen 200 euro uit gegeven en we komen niets te kort. In tegendeel.
Morgen gaan we een paar dagen de "Rust-stand" in.
We hebben ons voor onze vlucht naar Langkawi aangemeld en kunnen morgen op het vliegveld direct doorlopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten