vrijdag 19 september 2014

Sedona Arizona

Maandag 25 augustus          

Vandaag rijden we over de oude, en toeristisch Route 69 naar Camp Verde, waar ik het eerder al over heb gehad.
We bezoeken er Montezuma Castle maar ook de Montezuma Well.
Iedere dag stroomt er 1,5 miljoen gallon of te wel 5,7 miljoen liter of te wel 5700 M³ water 
de bron in en weer uit 
Dat water heeft een temperatuur van 76º F of 24.5ºC.





Deze bron voorziet Beavercreek en omgeving al weet ik veel eeuwen van zijn water.
We zijn net onderweg en ontdekken dat alleen Wet Beaver Creek en Wet Beaver Wilderness al zoveel potentie in zich heeft om drie weken in te vertoeven en doorheen te trekken dat we niet weten wat dat moet worden.



Sedona is onze volgende bestemming richting de South Rim van de Canyon.



Er bestaat geen twijfel over waar je bent terecht gekomen als je onderweg naar Sedona, Red Rock Village binnen rijdt midden in Red Rock State Park.




Gedurende onze hele reis worden we iedere hoek die we om gaan,  verrast door schitterend rotspartijen die op alle mogelijke manieren door zon of maan worden aangelicht. Rotspartijen die schaduwen werpen, die op ieder ander moment er anders uitzien. Iedereen probeert dat te benoemen naar een vergelijking met iets of iemand die ze in de steenmassa's herkennen.
Voor mij hoeft dat niet.
Voor mij zijn het massale bijna organische abstracties, die miljoenen jaren geleden zijn ontstaan door een vulkanisch proces of die door bewegingen in de aardkorst zijn opgedrukt of juist zijn verzonken.
Massale abstracties die , bewerkt door wind, water en zand, onder invloed van extreme hitte of extreme koude zijn geworden wat ze nu zijn en zullen veranderen in weer honderdduizenden of miljoenen jaren.
Ik laat ze, benoem ze niet en geniet er van.

We bezoeken natuurlijk de Chapel of the Holy Cross uit 1956 in de bergen boven Sedona.
De wanden van deze kapel lijken uit de rots te zijn gesneden.
Schitterend in zijn gecompliceerde eenvoud.



Er dreigt zwaar weer.
We twijfelen vandaag al of we morgen via Flagstaff naar de Grand Canyon zullen rijden of dat we morgen relaxed eens gaan kijken wat er over is van Route 66.
We rijden vandaag wel naar Flagstaff, maar gaan er alleen maar slapen.
We bezoeken een winkel met alleen maar cowboy kleren, hoeden en laarzen. Boot Barn
Ik zie me nog niet in de V6 zitten met een te wijd rood geruit overhemd, een broek met flossen en een cowboyhoed op.
Mijn crickethoed doet het nog uitstekend met zijn brede rand om mijn hele hoofd heen.
overigens koop je hier gewoon in de Walmart een geweer, een pistool, een fileermes en alle soorten munitie.
Er dreigt geen zwaar, er komt morgen zwaar weer. Onweer en later veel regen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten