vrijdag 19 september 2014

Cottonwood



Vanmorgen, toen ik veel te vroeg wakker werd, realiseerde ik me dat ik nog steeds op reis ben.
Dat ik wel over ben gegaan tot de orde van de dag, maar dat ik ondertussen bezig ben alle beelden van de afgelopen weken en alle verhalen van de afgelopen weken aan het bekijken en aan het beluisteren ben.
Ik ben verrast en ik was drie weken lang verrast.
Omdat we ternauwernood voorbereid waren op deze reis, kon het zo’n verrassing worden.
Ik ga gewoon goed gebruik van mijn nog op reis zijn maken bij het uitzoeken van mijn foto’s en bij het beschrijven van alle emoties, beelden en fantasieën die zo’n reis oproept.
We zijn op weg. Nog moe en volledig uit een tijdritme door de chaos van de reis.
We staan s’morgens om zes uur onze koffers te pakken en denken dat we ons verslapen hebben.

Zondag 24 augustus Cottonwood


Goed, we zijn onderweg naar de Grand Canyon.
Op onze Michelin kaarten lijkt dat niet zo ver, maar het is, even wennen, zeker 400 mijl rijden.
We zijn van de snelweg afgegaan, er moet genoeg te zien zijn, en komen onder andere terecht in Jerome, een oud mijnstadje dat zich heeft omgetoverd in een hippie, jaren 60 aanzichtkaarten dorp.
Als we er in een B&B willen overnachten, wordt er $ 120,= gevraagd voor de goedkoopste kamer.  Alsof we dan in Huis ten Bosch logeren.







We dalen met Ohs en Ahs en schitterende uitzichten af richting Cottonwood.














In de meeste klein stadjes als Cottonwood, vinden we uit, liggen alle Motels en goedkope eethuizen bij elkaar op loop afstand in één en de zelfde wijk.
Zeer overzichtelijk.
Tevoren heb ik uitgevonden (ja, ja er is wel iets voorbereid) dat “Motel 6” een goedkope, over het hele land verspreidde slaap-plaats-aanbieder is. Dus gaan we het proberen.
Na wat afdingen komen we met de uitbader van het motel tot een deal.
Iedere prijs in VS is echter zonder Belasting en zonder Service.
Je krijgt dus altijd rare prijzen.
Een pak lucifers van  $ 1,99 kost met Tax $ 2,13.
Voor je het weet loop je scheef van het gewicht van waardeloze centen in je portemonnee.
We eten een steak bij een Mexicaan, die toevallig ook de buurman van het Motel is en slapen voor negenen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten