dinsdag 8 juli 2014

Ja, als Piet Hein in het nieuws komt kan ik niet zwijgen

Ik hoef niemand, die regelmatig mijn Blogs leest te vertellen, hoe gek ik op Piet Hein Donner ben.
Hij stond al in mijn lijstje met onder andere Tineke Netelebos, die het onderwijs en de Nederlandse Spoorwegen naar de kloten heeft geholpen.
Hij is in ieder geval in het goede gezelschap van 
Henk Bleker.
Maxim Verhagen.

Jan Peter Balkenende zal nog steeds trots op hem zijn.
Die hoort overigens ook thuis in het lijst.
Net als Gerrit Zalm.
Eergisteren was ie op de TV.
Niet als gek springend achter een flipperautomaat, ook niet als prostituƩ, maar als Bank Directeur.
Het interview duurde hem veel te lang. Het had niets te vertellen. Ja, dat hij het als zijn voornaamste taak beschouwde het vertrouwen teug te winnen van de klanten. Hoe bedenk je het??
Maar zijn lichaamstaal en zijn mimiek straalde vooral uit, dat hij weer zo snel mogelijk achter de flipperkast wilde.
Ja, als ze van je verwachten dat je met 30 miljard staatssteun en een salaris van ruim 7,5 Ton, nog iets zinnig zegt en doet, moet je niet bij Gerrit zijn.
Gerrit heeft als minister van Financiƫn, van Nederland al een soort OUTLET gemaakt.
De vraag is dan toch nog steeds hoe we aan zo'n grote staatsschuld komen??

Ach, zo is in ons land niets voorspelbaar en heb je bij toeval soms een meevaller en soms een tegenvaller.
Een loterij???
De voetbaldeskundigen vinden van niet.


Wist je overigens dat hij eigenlijk Jan Piet heet? Hij is nog ijdel ook. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten