donderdag 29 november 2012

ALLES IN EEN VAN KPN

Het werd en wordt wijd verbreid aan geprezen ALLES IN EEN. Internet, bellen en interactieve TV.
Niet van Ziggo of UPC, niet van Vodafone, Tele 2, Telfort of wie dan ook. Nee wij bestellen ALLES IN EEN bij onze nationale trots, KPN.
Om het hele spul gratis aangesloten te krijgen bestellen we keurig op tijd binnen de actie termijn. We krijgen een paar dagen later een brief van KPN dat we 30 oktober thuis moeten zijn, want dan komt de monteur ons aansluiten.
Ik ben de hele dag, het was een dinsdag, thuis gebleven. Daardoor liep ik wel de markt in Herwijnen mis, maar ik had het er graag voor over.
Toen we s'middags om een uur of vier nog geen enkel teken van enig leven van een KPN monteur hadden waargenomen, is Mieke maar eens gaan bellen.
KPN kon zelf niet eens de aan ons gestuurde brief terug vinden. We waren al vroeg in het organisatie proces zoek geraakt in de KPN administratie. De operatie moest opnieuw worden opgestart. Dus zitten we nog een tijdje zonder interactieve TV en de andere twee verrassingen van KPN.
ERREG
We zullen een tijdje voor het monteren van de aansluitingen via TNT een doos ontvangen met alle benodigde aansluitspullen.
Die doos wordt na een week bezorgd. Ook ontvangen we een brief dat KPN op dinsdag 27 november onze televisies, telefoons en alle computers (ALLES IN EEN) komt aansluiten. Vervolgens wordt ik 1 keer per week via SMS gewaarschuwd dat ik beslist die dinsdag tussen 12.00 uur en 18.00 uur thuis moet zijn. Want ze komen !!! De maandag voor D-day ontvang ik in Parijs nog een laatste waarschuwing, dat ik toch vooral dinsdagmiddag na 12.00 uur thuis moet zijn.
WE KOMEN !!!
Dinsdag, we zijn maandagavond terug gekomen uit Parijs en hebben een welkomsborrel gedronken met onze gasten. Goed ik lig dinsdagochtend nog heerlijk te pitten, want onze gasten willen pas om 10.00 uur ontbijten, als ineens luidkeels de telefoon naast mijn slapend hoofd te keer gaat.
Een SMS van Denise dat ze om een uur of  tien bij ons voor de deur zal staan. Mijn weekeinde in Muiden even doorpraten. Prima.
Ik sukkel weer in slaap tot ik om 8.30 uur wakker wordt van de deurbel.
Ik ga in mijn ochtendjas naar beneden en wat denk je, een monteur van KPN.
Ik vraag, knap chagrijnig, hoe laat hij het heeft. En ja hoor, het is bij hem ook 8.30 uur.
Ik kom er niet achter met wat voor boodschap de beste man op pad is gestuurd, maar als hij voorstelt om dan maar te vertrekken en later terug te komen, belet ik dat. Je weet niet of hij ooit terug zal komen.
Ik bel wel met KPN. Niemand bij KPN kan mij uitleggen, waarom het zo mis loopt. Er worden excuses aangeboden en er wordt me een bloemetje ter waarde van € 40.=  aangeboden.
Ik beloof de vertegenwoordiger van KPN dat ik de monteur net zo lang in huis vast zal houden tot alles werkt.
Als hij om 13.00 uur vertrekt, had ik de indruk dat alles werkte. Later kwam ik er achter dat de TV op onze slaapkamer wel aan gaat, maar na tien minuten valt het geluid uit en weer na tien minuten gaat het beeld stil staan om tenslotte op zwart te gaan. Zo interactief hoeft voor mij nu ook niet.
We bellen KPN. Zij  laten hun monteur mij terugbellen.
Hoe wij zijn instructies ook opvolgen, het komt toch niet voor elkaar.
Hij belooft de volgende dag terug te komen. Hij belt wel hoe laat dat zal zijn.
Als ik hem om een uur of vijf de volgende dag bel om te vragen waar hij blijft, krijg ik de mededeling dat het er die woensdag niet meer van zal komen.
Hij belooft me, dat hij vandaag, donderdag, rond een uur of negen langs zal komen om alles op te lossen.
Wat de man vandaag ook probeert, een TV werkt en de andere niet. Hij vertelt verhalen dat de stopcontacten waarin de stekkers van het spul zitten niet serie geschakeld mogen zijn, want dan gaat de stroom niet goed of zo.
Schitterend, bedenk voor mij nog maar een sprookje.
Wij, Mieke en ik, denken dat een van de twee geleverde Experia boxen van KPN stuk is.
Na tien keer alle trappen op en af gelopen te zijn, alles een paar keer gewisseld te hebben en twee koppen koffie, bedenkt de monteur dat de Experia box van KPN waarschijnlijk kapot is.
Hij bestelt een nieuwe, die morgen voor 13.00 uur bezorgd zal worden door TNT.
We zijn benieuwd.
Maar om 13.00 uur morgen ben ik weg. Ik ga drie dagen bij mijn kleinkinderen logeren en me door hun laten verwennen. Of omgekeerd. We zien wel.




1 opmerking: