donderdag 16 oktober 2014

Een Nawee




Verdreven door het slechte weer tussen Phoenix en Las Vegas zijn wij op onze reis in Amerika naar het westen getrokken en in de Siërra Nevada terecht gekomen.
Het Yosemite Park, werd voor onze reis hoog aangeprezen
Het tond niet hoog in de planning en ik moet zeggen
Het viel ons tegen.
Het stond in brand en wat niet in brand stond was al afgebrand.

Dit was het reisadvies voor zomer 2014

Het Yosemite National Park is nog te bezoeken. Open zijn Yosemite Valley, Glacier Point en Wawona / Moriposa Grove. Deze zijn bereikbaar via Highways 140 en 141. Tioga Road is vanwege de brand niet bereikbaar via deze wegen, maar wel via Big Oak Flat en Tioga Pass Entrances.

Hier zijn we dus ook per ongeluk langs binnen gekomen en weer uit gegaan

Het gedoe met beren was op zich al vervelend genoeg, maar toen we er vertrokken en we er achter kwamen dat de z.g. Deer Mouses er een veel grotere bedreiging vormden dan de beren, was het eigenlijk helemaal balen.
We hebben bezoek gehad van die beesten in onze mondvoorraadkluis. De muizen hebben alles wat we bij ons hadden aangevreten. Alles moest dus zo’n beetje worden weg gegooid.
Het beest verspreidt het Hantavirus, waar je knap ziek van kunt worden en zelfs in meer dan 30% van alle besmettingen kun je er dood aan gaan.

Dit zijn notities van deskundigen

Het hantavirus wordt overgedragen door de ‘deer mouse’; 20% van deze muizen die in het Yosemite National Park leven zijn drager van het virus.
Het virus veroorzaakt twee syndromen: de hemorragische koorts met renaal syndroom en het cardiopulmonaal syndroom.


De mortaliteit van vooral het laatste syndroom is hoog.

Toen ik dus de laatste weken grieperig werd met nare hoofdpijn en duizeligheid, had alleen de gedachte aan dat klere beest me dus al weer te pakken. Ik lig er niet wakker van, maar ben wel even bij de huisarts langs gegaan. Het is geen Ebola en ze kan er ook geen Hanta van maken dus de dokter denkt dat ik het maar even aan moet kijken. Gelukkig heb ik niets aan mijn ogen.

Zo zien die schattige beestjes er uit

Maar ik zit intussen dus wel ziek thuis en wijt de hoofdpijn en duizeligheid maar aan stress.

Ik heb natuurlijk de laatste weken dagenlang in een niet natuurlijke houding achter mijn computertje gezeten en dat dan de irritatie van je RSI-polsen, via je RSI ellebogen en schouders naar je RSI nek en hoofd gaat ligt voor de hand.






Dus ga ik maar eens op PAUZE





Een uurtje klooien per dag moet kunnen en de rest laten we over aan PARASETAMOL.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten