donderdag 28 februari 2013

Een nieuwe watermeter?

Het was al weken bekend, vandaag op 27 februari zou Vitens onze watermeter komen vervangen .
Onze watermeter zit in een put in de tuin tegen de achterkant van het huis.
De put is ongeveer 1,40 M diep en 1 M in het vierkant.
De meter en alle aansluiting zitten onder een dikke laag piepschuim met daarop een loodzware deksel.
Alle leidingen, die naar boven, naar het huis, lopen zijn verwarmd en geïsoleerd. 
De put blijft niet droog. Omdat de grondwaterstand hoger is als de bodem van de put, loopt de put redelijk vol met water en alles wat in het water zit.
Toen vanmorgen de Vitensmijnheer toch nog onverwacht voor mijn neus stond, moest ik de watermeter nog bereikbaar voor hem maken.
Hij kon daar niet op wachten en zou later vandaag terug komen.
Er stond 60 centimeter water en drap in de put.
Die vieze en zware troep heb ik er met emmers uit geschept.
Nou Vitensmijnheer voila!
Maar toen kwam de Vitensmijnheer niet meer. In ieder geval niet meer op 27 februari, maar op donderdag 28 februari zou ik als eerste aan de beurt zijn.
Het is inmiddels 28 februari 12.00 uur. Ik heb vandaag al twee keer het waterpeil in de put op een acceptabel niveau gebracht, maar heb nog geen Vitensmijnheer gezien.
Misschien moet ik nog eens 28 jaar met deze meter doen.
Deze meter is er in geplaatst nadat de oude meter in 1985 (ja van die strenge winter met een elfstedentocht),
was bevroren en ontploft.


Deze foto is vanaf het balkon genomen





Geen opmerkingen:

Een reactie posten