vrijdag 11 januari 2013


‘k hoef toch niet alles te betalen
 en voor iedereen


Dit staat vandaag op mijn Graffiti-muurtje.


Hiermee bedoel ik precies wat ik zeg.

De AOW is ingevoerd in 1957, waardoor mijn grootvader op mijn kosten een leuk bedrag kreeg uitgekeerd. Hij  had zijn hele leven hard hebben gewerkt onder niet al te lekkere omstandigheden dus was het rechtvaardig dat wij dat voor hun betaalden. Het zelfde gold mijn vader, Ook hij kreeg een uitkering en een leuk pensioen zonder er ooit voor betaald te hebben.
Ik heb 43 jaar gewerkt, ook bepaald niet altijd onder prettige omstandigheden. Ik heb op alle mogelijke manieren mee betaald aan het draaiende houden van de maatschappij. En op het moment dat ik aanmerking kom om mee te delen in de maatschappelijke solidariteit, moet ik ook nog mee gaan betalen aan het pensioen van mijn kinderen en kleinkinderen.

Ik hoef toch niet alles te betalen!

Een en ander is niet eens zo lang geleden in gang gezet door azijnpisser Donner in diverse vorige kabinetten.
Toen ik in 1943 werd geboren, zat het er dik in dat ik in 2012 69 jaar oud zou worden.
Donner werd er door verrast.

Daar komt bij:

FEITEN.
al jaren ontvang ik pensioen en AOW zonder indexatie
begin 2012 is mijn pensioen gekort met 3%
april 2013 wordt mijn pensioen gekort met 7%
eind 2013 wordt mijn pensioen nog eens gekort met 3%
Ondertussen gaat de inflatie rustig door.
(er is meer narigheid, maar laat ik het hierbij houden voor de overzichtelijkheid)

Mijn pensioenfonds, een clubje incompetente bestuurders met dure adviseurs, heeft uitgevonden dat als de overlijdens leeftijd van mannen volgens OVERLEVINGSTAFELS te hoog wordt, de mogelijk van uithongeren een optie is, denk ik. De pensioenen zullen dus de komende tijd wel weer verder worden gekort.
(Waarom incompetent? Het Ballast Nedam Pensioenfonds staat in de top 5 van de slechts presterende fondsen, betaalt zichzelf en de adviseurs goed uit, maar krijgt het voor elkaar slecht 1 op de 2 brieven, die worden verstuurd, foutloos te produceren.)

Tot slot:

Het wordt me wel heel erg moeilijk gemaakt van iedere seconde in 2013 te genieten.

Maar toen ik vanmorgen het gordijn in de kamer opentrok, begon mijn dag zo:




Dat genot neemt niemand me af en hier kan ik ook niet op worden gekort.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten