zaterdag 31 maart 2012

Slim


Ik wil eigenlijk tijdens onze fietstocht wel wat te lezen meenemen.
Als je s’avonds dus lekker voor je tentje zit, bijkomend van een zware dag fietsen, hoort daar een goed glas wijn en een boek bij.
Maar als je voor 6 weken een paar leuke boeken mee wilt nemen, dan ben ik bang dat ik een karretje mee moet nemen. Een beetje boek weegt al gauw iets tussen de 500 en 1000 gram.
Maar ik heb iets slims bedacht.
Ik neem een zwaar filosofisch boek mee.
Ieder weldenkend mens moet de Ethica Nicomachea van Aristotales hebben gelezen.
Ik heb het nog niet gelezen. Dus dat boek gaat mee. Het is alleen 425 pagina's dik en weegt 715 gram

Nu is het zo dat ik met filosofische werken nooit zo lekker op schiet en de ervaring is dat ik iedere dag weer van voren af moet beginnen.

Dat is dus de oplossing. Ik neem alleen de eerste 4 bladzijden van het boek mee en denk daar makkelijk 6 weken mee zoet te zijn.

Ja, een beetje Alzheimer en een beetje Korsokov. Het komt helemaal goed.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten