vrijdag 9 maart 2012

Gat in de markt

Het moet een gat in de markt zijn.
Er bestaan geen bedelstaffen. Alleen in spreekwoorden en gezegdes bestaan bedelstaffen.
Ik begin een fabriek voor bedelstaffen.

Ik zie s'middags bij de lagere school steeds meer mannen staan te wachten op hun kinderen.
Ik zie ook steeds meer mannen, overdag op de fiets hun kinderen waar dan dan ook naar toe brengen.
Omdat ik nog al wat fiets, valt het me op dat in de hele omgeving de tuinen dit jaar allemaal veel vroeger omgespit en voorjaar klaar gemaakt zijn dan in andere jaren. Er is zelfs al een grasmaaier in Asperen gesignaleerd.
Veel duurdere huizen in de dorpen en langs de dijken staan te koop en het is opvallend dat voor veel huizen s'avonds alleen nog de boodschappenauto van de vrouw des huizes op de oprit staat.
Veel dure leasebakken zijn weg.
Maar het is wel triest als je midden op de dag, die dynamische veertiger in zijn tuin op een bankje met een sigaret tussen zijn vingers naar de langzaam kantelende krokussen ziet zitten kijken.

Om wat te doen te hebben voor die mannen en om er straks ook gebruik van te kunnen maken, wil ik een bedelstaffenfabriek opzetten.
Ik zoek een ontwerp. Stuur maar wat in.
De beste en de mooiste gaan we maken. De winnaar krijgt een gratis bedelstaf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten