woensdag 1 februari 2012

Indische Ganzen



Gisteren, toen ik de honden aan het uitlaten was, zag ik tot mijn stomme verbazing tussen een behoorlijk grote groep Grauwe Ganzen, vijf zogenaamde Indische Ganzen zitten.
Duidelijk herkenbaar aan de horizontale strepen op de kop en de verticale streep op zijn nek.
Ik wil niet zeggen dat ik helemaal onderste boven was, maar ik vond het wel bijzonder.
Toen ik thuis mijn vogel gids raadpleegde kwam ik er achter dat de vogel voorkomt in Centraal Aziƫ dus Mongoliƫ en omgeving. Omdat ie, als het te koud wordt uitwijkt naar India, wordt ie Indische Gans genoemd.
Als ze hier worden gesignaleerd, zijn het meestal uit gevangenschap ontsnapte ganzen, die genoeglijk met andere ganzensoorten meetrekken.


Zo zien ze er dus uit. Toen ik zelf tien minuten later met een camera terug kwam, waren ze gevlogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten