maandag 21 juli 2014

KPN, vervolg op Smarthphone te koop

KPN of eigenlijk voluit Koninklijke KPN N.V. heette tot 1998 Koninklijke PTT Nederland NV en was daarvoor het Staatsbedrijf der Posterijen, Telegrafie en Telefonie, afgekort PTT.
KPN betekent iets voor ons Koninkrijkers, ze zijn immers Koninklijk.
Na mijn gesprek vorige week met een medewerkster van deze club, ontving ik een verzoek op mijn e-mail
met deze tekst::

Geachte heer C M Noorderweer,

Op 15/07/2014 14:07:11 heeft u contact gehad met een servicemedewerker van KPN. We zijn benieuwd naar uw mening.

Uw mening telt

Wij werken continu aan het verbeteren van onze dienstverlening. Uw mening, suggesties en ervaringen helpen ons om u nog beter van dienst te zijn. Wij stellen het op prijs als u een aantal vragen wilt invullen.
Het beantwoorden van de vragen duurt slechts enkele minuten. Klik hier om naar de vragenlijst te gaan:https://survey.ccsurvey.com/kpn1101a/surveydu.pl?huaq35276jkrn

Mocht dat niet werken, kopieer dan het adres naar uw internetbrowser.

Wij danken u hartelijk voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Martine Ferment
Directeur Klantenservice






De mail is keurig naar  cees noordermeer gestuurd, maar mevrouw Ferment spreekt mij, welliswaar vriendelijk, aan met geachte heer Noorderweer.
Het is KPN vergeven. Ze vragen naar mijn ervaringen en kondigen aan zich graag te willen verbeteren.
Ik vul keurig de antwoorden op hun vragen in, doe ook op KPN-verzoek enkele suggesties en stuur een en ander terug naar mevrouw Ferment.
Er wordt nog gevraagd of KPN mij naar aanleiding van de beantwoorde vragen terug mag bellen.
"Ja hoor!" schrijf ik.
En ik denk dat dat een vergissing van me is.
Zondagavond half acht gaat, terwijl ik druk bezig ben de ontvangst van vijf B&B gasten voor te bereiden, mijn mobiele telefoon over. (de SMARTPHONE).
Op het schermpje van mijn Lumia 520 verschijnt helder de aankondiging "Anoniem".
Ik veeg over de tekst 'opnemen' en krijg een brabbelende man aan de lijn, die drie keer voor mij moet herhalen wat hij zegt, voor ik weet en begrijp waar hij het over heeft.
Hij heeft het over een 'klant-tevredenheids-onderzoek' van KPN, waar ik aan mee had gedaan en waar hij mij over mocht terugbellen.
Op zondagavond om half acht, wordt een waarschijnlijk van de straat geplukte postbezorger of een werkeloze postsorteerder,  door KPN ingezet om ontevreden klanten op te bellen.
Misschien is het ook wel een aardig Nederlands sprekende inwoner van Colombo in Sri Lanka, wiens dienst er bijna op zit op het lokale Callcenter.
Als ik hem vraag of dat op zondagavond om half acht moet, deelt hij mij mee dat ik niet expliciet in mijn beantwoording van de vragen van KPN heb genoteerd dat ik niet op zondagavond om half acht door KPN gebeld wil worden, dus belt hij mij op zondagavond om half acht. 'Dat ik hem maar te woord sta'.
Ik wens de man nog een prettige avond en verbreek de verbinding door over de tekst 'verbreek verbinding' te vegen.
Toch wel handig zo'n Smartphone.
Ik ben een vervanger voor KPN-mobiel aan het zoeken om mijn Sim-only abonnement voort te zetten.
Ik neem er wel een bundel internet 500 MB bij.
Het moet wel een provider zijn die bij tijds waarschuwt dat ik te veel aan het verbruiken ben.
Die dat niet alleen zegt, maar ook doet.
Heeft er iemand ervaring met Hollandse Nieuwe???
Een keer door de uitjes halen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten