zaterdag 14 juni 2014

Nuancering

Gisteren heb ik geschreven:

"Omdat die jongens, die dus ook al niet zo goed kunnen voetballen, een paar weken mee mogen doen met het wereldkampioenschap in Braziliƫ, heeft half Nederland zich uitgedost in het oranje, wat overigens de meeste mensen voor geen meter staat, maar goed....."

Ik moet dat vandaag nuanceren. Ik wilde hier een mooie foto afdrukken van een schitterend doelpunt.
Als ik zelf de foto had gemaakt, dan had ik hier een prachtige foto niet met © getty maar van © cees gestaan. Ik heb de foto wel maar mag hem hier niet afdrukken.
Robin van Persie maakte vlak voor het einde van de eerste helft in de openingswedstrijd van Nederland op het WK tegen Spanje op het vlekkeloze aangeven van Daley Blind een beeldschoon doelpunt.
Ik heb de eerste helft niet gezien, maar ik heb in het begin van de tweede helft de TV op voetballen gezet en heb hem er niet meer afgezet.
Bij de jonkies, onder aanvoering van de routiniers, lukte vrijwel alles, waardoor je het zelfvertrouwen met de minuut zag groeien. Nederland overliep de Spanjaarden. 5-1
Hoe het verder op dit WK met de Nederlandse voetballers zal gaan, moet u zelf maar kijken. Ik zal er niet meer over reppen.
Maar met deze beginwedstrijd hebben de jonkies van Oranje  mijn cynisme gelogenstraft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten