maandag 15 juli 2013

Aso

Ik word nog al eens aangesproken door mensen, die ik goed ken, maar die me bestempelen als onvriendelijk en asociaal.
"He aso, waarom zeg je niets als ik je op de fiets tegen komen en ik je uitgebreid gedag zeg?"

Nu ben ik gewend om als ik op de fiets kruip wel in een sportieve outfit rond te rijden, maar heb nooit een pet op, ik heb ook nooit een helm op en draag al helemaal geen zonnebril.
Ja, ik word nogal eens gegroet door mensen op zo'n razendsnelle racefiets met een bont gekleurd reclame pakkie aan.
Buff op hun hoofd en een weer helemaal vol met reclame staande helm er over heen en dat alles gecompleteerd door een zonnebril, die meer weg heeft van een skibril.
Sorry maar ik herken mijn vrienden niet aan hun knieƫn, hun klikschoentjes, hun te strakke fietsbroeken met zeemleer inleg.
Met de ademende shirt met mouwen als reclame zuiltjes en volkomen ingepakte hoofden.
Meestal zijn ze ook niet eens alleen en rijden in een groep, een peleton heet dat en dan roepen ze je allemaal wat toe.
In Frankrijk riepen de wielrenners, die we op zondagochtend in de stromende regen tegen kwamen "Bon Courage"
Mijn "vrienden" roepen "Dag"!
Als ze van achteren komen hoor je soms en dat is dan wel op zijn best "Pring, Pring"!  Die mensen zijn voor een fietsbel aan het sparen.
Meestal hoor je een schor "Opzij" of zoiets.
In het ongunstigste geval word je van de weg af gereden of soms zelfs dood.
Vrienden op de fiets, wie is er nou asociaal?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten