maandag 15 april 2013

Geen mollen op het kerkhof.

Ik heb vanmorgen een diepgaand gesprek gevoerd met Gijs.
Gijs is de verantwoordelijke man in de gemeente Lingewaal voor het onderhoud van kerkhoven, dus ook voor ons kerkhof.
Hij stond, toen ik een van onze kippen uit een vogelnet bevrijdde, alle graven met onkruidverdelger te bespuiten.
Ik heb hem, om het gesprek op gang te helpen, gevraagd waarom hij op zijn kerkhoven nooit een mol heeft en wij er van barsten.
Hij wist het niet.
Ik heb toch nog wat hard-op staan filosoferen.
Hij bevestigde dat er geen mollen voor kwamen op alle kerkhoven van de gemeente.
En dat zijn kerkhoven in Spijk, Heukelum, Asperen, Herwijnen en de 2 in Vuren.

Ik kan maar 4 redenen voor die molloze kerkhoven bedenken.

1. De mollen vinden de concurrentie  van de gemeentelijke doodgravers te groot
2. Het onkruidgif van Gijs stinkt zo dat alle mollen op heilige afstand van de bespoten plekken blijven.
3. Het onkruidgif van Gijs is ook dodelijk voor mollen.
of
4. De mollen zijn bang voor de begraven doden en mijden het kerkhof.

In alle vier de gevallen jaagt Gijs de mollen van zijn kerkhof onze tuin in en dus heb ik hem aansprakelijk gesteld.

Ik heb Gijs voorgesteld de proef op de som te nemen. Te beginnen met nummer  4 omdat dat mij de succesvolste leek.
We begraven de volgende dode in mijn tuin en zien wat er gebeurd.
Hij vond het niet zo'n goed idee en stelde voor een dode kip te begraven.
Ik heb hem kunnen overtuigen dat dat niet werkt omdat we dat al met honden, katten, konijnen en geiten hebben geprobeerd zonder succes.

Hij  moest hier toch wat  langer over nadenken.
Ik ben bang dat ik er niets meer van hoor.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten