zaterdag 9 februari 2013

Mijn eerste Krokussen



Natuurlijk zijn de sneeuwklokjes de eersten na de winter, die de nieuwe lente aankondigen.
Dat maakt me ook wel blij.
We kunnen niet zonder winter, maar dat geldt voor al het noodzakelijk kwaad.

Maar een paar dagen geleden zagen we vanuit huis een paar krokussen heel voorzichtig gluren of ze al te voorschijn konden komen.
Dat werd direct afgestraft met een hevige sneeuwbui, die ze direct weer onzichtbaar maakte.
En zo gebeurde het steeds als de sneeuw defintief leek te verdwijnen,  tot vanmiddag. 
Toen ik terug kwam van het boodschappen doen, lag er geen sneeuw op de dijk, maar stonden er wel een stel krokussen geel naar me te glimmen.





Ik voel me dan verplicht dat vast te leggen. Zaterdag 9 februari 2013.
Er zijn mensen, die voorspellen dat er dit jaar nog een Elfstedentocht wordt gereden.
Het hoeft niet van mij.
Laat de natuur maar weer lekker gaan groeien. Daar kan ik nou van genieten en erg blij van worden.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten