maandag 13 februari 2012

terug naar de werkelijkheid


De elfstedengekte is weer voorbij, het ijs is gebroken en begonnen te ontdooien. 
We kunnen dus met een gerust hart overgaan tot de orde van de dag zonder iets belangrijks, als een Elfstedentocht, te moeten missen.

Ik heb voor het eerst sinds we onze B&B hebben verdubbeld, ook een dubbele bezetting.
Dat betekent 2 appartementen in gebruik, 2 vuile bedden, dubbele aantal badlakens en een dubbele afwas.
Dat lijkt een hoop werk, maar het wordt allemaal door de was- en afwasmachines gedaan.
De broodjes en de croissantjes worden door de oven gebakken. Koffie en thee zetten is ook niet het werk en van het sinaasappeltjes uitpersen is het schoon maken van de pers een klote klus.
De badkamer, het toilet, de slaap- en woonkamers schoon maken is een fluitje van een cent. Het meeste werk is voor de nieuwe gasten de lakens en slopen strijken en de bedden opmaken. Vroeger heb ik er wel eens een Filippino voor gehad, maar die zijn hier lastig krijgen.

Gisteren zijn Mieke en ik naar de wandel- en fietsbeurs in Amsterdam geweest. 
Op zo'n dag in de RAI ben je met die hele grijze golf eens lekker onder elkaar.
Wij, de wat ouderen, schijnen de enige te zijn die tijd hebben om naar zo'n beurs te gaan. Wij schijnen ook zo weinig haast te hebben, dat we het ons kunnen permitteren om ons lopend en fietsend voort te bewegen en te vermaken.
Als je het aanbod ziet, lijkt het dat er steeds verder moet worden gelopen en gefietst. 
Kris, kras door vooral Europa. Er zijn ook al veel wandel- en fietsroutes uit gezet in Azië, Noord en Zuid Amerika en Afrika.
Er wordt veel werk gemaakt van de verkoop van fietsen, waarmee je van stopcontact naar stopcontact moet fietsen. 
Er zijn wel wat zonnepaneeltjes te koop, maar ik zie het voorlopig nog niet gebeuren, dat er fietsen over de wereld rijden aangedreven door stroom opgewekt door de roemruchte blauwe paneeltjes.
Opvallend was een bakfiets met elektrische trapondersteuning. Ik had wel de indruk dat de beschikbare laadruimte in zijn geheel zou  worden ingenomen door accu's. Wat een loeizwaar kreng was dat.
We hebben ons kostelijk vermaakt en veel goede ideeën op gedaan.
Dat moet ook, want over 11 weken gaan we op pad. Nu de ergste kou uit de lucht is, kunnen we naar buiten voor onze broodnodige training.

3 opmerkingen:

  1. Lieve Cees en Mieke, jullie gaan toch wel electrisch hè....Niet te stoer doen hoor! Kusje Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee Toosje, we gaan lekker op menskracht. Rustig aan. Ik heb bijvoorbeeld mijn stoere hardfiets stuur laten vervangen door een stuur met een "bovenstuur" op de verdieping zodat ik ook realaxed rechtop kan zitten. We zien wel hoever we komen. Maar... ik hou je op de hoogte. Hug Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo O Cees en T Mieke,

    Vond het leuk om jullie woonomgeving en B&B te zien.
    Volgende keer bij daglicht ;-)

    Groetjes
    Aycha

    BeantwoordenVerwijderen